Kultuuride käitumismall


Võib küll öelda, et tänapäeva inimesed reisivad palju, sest reisimine on muutunud mugavaks ja odavaks. Teisalt on püsivalt riigis elav elanikkond muutumas iga päevaga multikultuursemaks. Seetõttu tuleb ka puhastusteenindajal aina rohkem oma töös vastamisi seista mitmete keeruliste küsimustega. Üks nendest on eri kultuuride käitumismall.
Kultuuride erinevus tähendab meie jaoks eelkõige seda, et esmalt tuleb endale selgeks teha, millised need on, võimalusel nendega arvestada ning alati mõista. Ka usk on kutuuri osa.
Ei ole mingi saladus, et hea klienditeenindus püüab arvestada absoluutselt iga kliendiga. 
Tegemist on sel juhul pigem müügistrateegiasse kirjutatud külalislahkusega
kui täitmist kohustava nõudega.
Reaalselt pole see aga jõukohane ega mõeldav. 
Õige ja eetiline on igas riigis käituda vastavalt selle maa tavadele ning mitte oodata, et teises riigis kehtivaid tavasid hakatakse meie järgi ümber seadma üksnes seetõttu, et oleme kodumaal nii harjunud.
Kõige keerulisem ja pikaajalisem ongi inimeste hoiakute ja harjumuste muutmine ja see võib aega võtta aastakümneid või lausa aastasadu. 

Aga antud juhul ei taha me kedagi muuta !

Niisiis maal maa tavade järgi. See reegel kehtib ka nendele inimestele, kes Eestimaad külastavad, on läbisõidul või siia elama asuvad.
Alloleval pildil õpetatakse Soome sõitnud Venemaa turiste WCs käituma.


Õpetlikud sildid WCs
Allikas

Länsi-Savo.Juvan ABC opetta veneläisiä vessanpytylle.(10.01.2013)
http://www.lansi-savo.fi/uutiset/kotimaa/juvan-abc-opettaa-ven%C3%A4l%C3%A4isi%C3%A4-vessanpytylle

Kommentaarid

Populaarsed postitused

Külastusi