Puhtus algab puhtusest

Siinkohal rõhutan eriliselt, et puhtus algab koristuskeskusest .

Ükskõik kuidas me seda ka ei nimeta, ükskõik millise suurusega on koristuskeskus , on see pigem koristusruum või üksnes koristuskapp - ei oma siinkohal tähtsust.See peab olema maja puhtaim koht.
Puhtus saab alguse puhtusest !


Korras koristusruum on koristaja visiitkaart. Foto K.Adamson

Koristuskeskus võib koosneda järgmistest üksustest :

  • Puhastusvahendite ja -tarvikute ladu
  • Koristustarvikute ja  -masinate hoolduskeskus
  • Pesumaja ja koristustekstiilide ladu
  • Koristajate puhkeruum/köök
  • Koristajate riietusruum, WC, dušširuum 
  • muud üksused

Olen kokku puutunud olukordadega, kus koristuskeskuses valitseb leebelt öeldes katastroof. Üsna sageli põhjendavad koristajad, et selle koristamine on teisejärguline, selleks ei jätku kohustusliku koristustöö kõrvalt aega või selle peale pole lihtsalt tuldud.

Lisasin siia illustreeriva pildi aastast 2011, mis on tehtud ühes suures riigiasutuses. See näitab, et koristusruumis on kõik tipp-topp.Tõsi, kõnealuse ruumi põrandapindala on kõigest 1,5mx2m ja see teeb selle organiseerimise keeruliseks.
Teen siiski paar ettepanekut :
  1. Ladusta  koristusained ja muud vedelikud alumisele riiulile, sest kui mõni pudel lekib või läheb ümber, ei määri/hävita see kogu riiulil olevat varu
  2.  Mida väiksem koristusruum, seda nutikamalt tuleb see organiseerida. Üleliigsetele ja "igaks juhuks" asjadele pole siin kohta !
  3. Koristaja(te)l on alati vabad käed organiseerida koristusruum oma äranägemise järgi, kuid selliselt, et varudest oleks täpne ülevaade , k a "parim enne" kuupäevasid tuleb puhastuskeemial jälgida.
Kui lugeda tähelepanelikult koristusplaane, siis seal sisaldub alati kindla intervalliga koristusruumide korrashoid .See võib näiteks olla 1 x nädalas , 2x kuus või muu tihedusega.



Kommentaarid

Populaarsed postitused

Külastusi